Skip to Content

ca la usa cortului

warning: Creating default object from empty value in /home/paradigma/public_html/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 33.

Cum se ucid corect mustele. Ghid practic pentru incepatori

Unul din primele lucruri pe care trebuie sa le inveti atunci cand campezi pe malul marii este ca musca e un animal mai inteligent si mai perseverent decat te-au invatat la scoala. Indiferent ce scoala ai facut. Iar ceea ce nu te-au invatat la scoala este cum se ucide corect o musca.

Prima greseala pe care o fac incepatorii este sa aiba incredere in reclame si sa isi lase fericirea pe mana "Chemical Brothers", aka "Raid", "Baygon" etc. Dupa administrarea catorva pufuri de chimicale mustele devin doar un pic mai melancolice atata tot. In schimb interiorul pulverizat devine nefrecventabil o vreme, deci nu e nicio smecherie...

Sfantul Francisc si cocalarul (2)

Dimineata devreme, ora la care soarele inunda rulota cat sa nu mai pot dormi. Afara se aud iar injuraturi. Dupa graiul dulce cisnistrean trag concluzia ca de data aceasta este Cocalarul, chiar el. Sfantul Francisc sta pe scaun, cu bidonasul de bere calda in brate, privind linistit in departari.

Sfantul Francisc si cocalarul

Acum cateva zile m-a trezit in rulota in care imi traiesc pe timpul verii criza varstei de mijloc un huruit, un zgomot de table taraite pe jos . M-am bucurat, credeam ca a venit masina cu gunoiul. Acum cand plaja e inca pustie gunoierii vin foarte rar, asa ca ma bucura ori de cate ori ii vad.

Nu era masina cu gunoiul, era un Oltcit antediluvian, cu tablele curgand dupa el la propriu. Ceva tabla in partea din spate (bara cred) cazuse si facea un zgomot ingrozitor. M-am amuzat initial, nu mi-am putut stapani gandul ca epava aceea aflata in deriva controlata e un pericol pe sosea. Din ea a debarcat plin de demnitate un mosulet mic, cu parul alb, cu spatele drept si uscat ca o supermodela anorexica in faza terminala. Si-a scos din cutia de tabla ruginita pe roti cu o masuta si un scaun pliante, un pet de bere ordinara de 2,5l, s-a asezat pe scaun si s-a apucat sa bea cu ochii in largul marii. Masina avea un singur scaun, cel al soferului, semn ca mosul e navigator solitar.

M-a vazut ca ma uitam curios la masina si mi-a spus: "Am dat pe ea acum cativa ani 100 de euro si merge foarte bine". Nu l-am contrazis, are si "merge foarte bine" relativitatile lui.

Cum sa traiesti intr-o bula

Designerul francez Pierre Stephane Dumas ne propune sa ne regandim iesirile cu cortul in natura.

In locul panzei pe care o punem de obicei intre noi si natura pe care o numim cort francezul ne propune o bula transparenta cu look SF, mare, generoasa, (auto)gonflabila si care ne lasa sa vedem lucrurile din jurul nostru: copacii, marea, stelele, de la caz la caz. Un fel de cort transparent gonflabil.

Pentru amatori are si variante care se "ataseaza" direct in copaci, eu insa m-as multumi cu o varianta "terestra".

Limbajul universal al gazelor de esapament

Ma trezesc niste voci nervoase. Se aud de parca ar fi din masina mea. Din fericire nu sunt, ma uit pe geam, insa sunt practic lipiti de masina mea.

"Ti-am zis sa o iei pe aia albastra. Numai eu tre' sa le fac pe toate"

O Dacie model vechi, 2 adulti + 2 copii maricei, toti patru subspecia "cocalarius" plus un morman de haine si obiecte greu de identificat sunt lipiti cu totii de tabla "psihomobilului" (asa imi alint eu rulota).

Jeez!

Muzica si fumigatii pe malul marii

Ma pregatesc de cafeaua de dimineata pe malul marii. Foarte de dimineata, foarte aproape de malul marii. In timp ce bajbai dupa vasul cu cafea aud un marait bizantin distinct, acel fel de "ummmmm", sunetele acelea pe care le scot popii de la hormoni si traditie. Ei zic ca mai mult de la traditie, eu zic ca mai mult de la hormoni.

M-am gandit ca mi s-a parut, ca o fi doar vreun demon de-al meu care are un horror trip cauzat de excesele mele. Smile

Poporul roman iubeste sârmele

Va povesteam acum ceva vreme pe un alt blog ca am ajuns la concluzia ca poporul roman iubeste sarmele. Urasc sa fiu Cassandra de serviciu dar din cand in cand cate un moment deosebit imi aduce aminte ca am (avut) dreptate.

Ieri noapte am iesit la o plimbare downtown in Vama Veche, sa mai iau pulsul locului cand descopar pe drumul principal o sarma de otel bine intinsa, asezata perpendicular pe drum, marcata sfios cu 2-3 hartii dintre care pe una scria semi-invizibl "proprietate particulara".

Practic invizibila. Cam la nivelul pieptului unui om in mers, cam la nivelul gatului unui motociclist sau biciclist.

Pasarici soptitoare in Vama Veche

Prima pasarica din discutie (de fapt ditamai lebadoiul) mi-a soptit la o bere amical-aviara ca foarte probabil dl. Adrian Nastase va fi mutat curand la o puscarie mai relaxata, cu mult aer curat etc. Eu unul m-as bucura daca Arogantul ar avea un loc mai cu verdeata, poate asa o sa scrie mai des pe blogul lui, mie unul imi place cum scrie. La Rahova Jilava in mod clar n-are omu' parte de linistea necesara pentru blogging iar argumentul ca e mai aproape de familie e irelevant, nu cred ca fami(g)lia Nastase are probleme cu banii de benzina.

Moarte ca la usa cortului

Sunt in vacanta la Vama Veche. Pe vecinul meu de cort il cheama Gigi, are 51 de ani si a venit pentru prima data in Vama Veche. Asta e tot ce mi-a spus despre el. Fiica lui l-a adus, l-a depus in cort pe malul marii iar apoi a plecat in alta parte cu prietenii ei.

Gigi sta in pijamale in usa cortului, se uita la mare si pare multumit. In ziua in care ne-am cunoscut l-am invitat la o cafea iar apoi la un pahar de vin seara.